onsdag, februari 25, 2009

Känner pressen...

att rätta färdigt till fredag då matematikbetygen ska vara satta.... att plocka kläder & gå på vinden..... att förbereda lektionerna till imorgon....att göra nån slags matlista som skulle inhandlas igår.....innan lön...vilket givetvis inte går ihop.... att dammsuga....det är ju onsdag....och dammråttor är besök.....att sticka klart den andra misslyckade toffeln....att INTE lägga sig i soffan och plöja ytterligare en säsong Dexter....att hämta klockan & ringarna från yogakursen jag gick på jullovet.... att byta julklappsstövlarna till en mer passande storlek....att köpa presenten till bonussyster...3 månader för sent.....att orka baka utlovad tårta...till eleverna...för att fira alla godkända betyg....första gången nånsin...att att att... kan fortsätta hur länge som helst... att sy kuddarna av banantyget jag köpte på tradera... att LÄGGA UT kasserade ting på tradera.... att skriva omdöme på tradera.... att raka benen....färga håret....köpa frisörschampo för färgat hår....utsätta min spökvita hud för lite UV.... finula på idén om sänghimmeln till bonus... en "killig" himmel som inte är rosa eller vit... utan BLÅ... nä som sagt. Listan tar aldrig slut. Därmed basta!

Men så äntligen.... Om ett par dagar är det vecka 10. Hett efterlängtade dagar som jag väntat på ända sen sista julkolan slank ner med resten av svullmaten i slutet av december. Vecka 10 betyder sportlov. Hoppas också vecka 10 innebär solsken. Gnistrande isar och 5 grader kallt. Precis som förra året.

Då är jag nöjd :-)


bild: © minelli


p.s. Om inte, så finns det säkert alltid nåt annat att göra.... ;-)

Inga kommentarer: