fredag, februari 06, 2009

Äntligen fredag

Bloggar som klagomurar irriterar mig. Därvid slutar mitt klagande på den här bloggen.

Jag hade dock kunnat vräka ur mig den ena o det andra om hur slut jag är emellanåt (läs allt som oftast). Och hur jag ibland kan känna mig efter bara 5 timmar på jobbet. För att inte tala om när dagen är slut 4 timmar senare och jag går hem med ögonen i kors och huvudvärk. Detta är anledningen till att det inte skrivs så mycket här under vardagar, eller umgås med vänner, eller pratas i telefon eller ens gås utanför dörren mellan 17.03 och 7.57.

Men nu verkar pusselbiten fallit på plats, förklaringen står SCB för i sin undersökning om den psykosociala miljön för olika yrken, läs vidare på länken:

Lärarna har Sveriges sämsta psyko sociala arbetsmiljö. Var fjärde lärare jobbar under hög anspänning och saknar stöd i arbetet. Det framgår av en ny undersökning som Du&jobbet kan redovisa i sitt nya nummer.

tack å hej. leverpastej. nu är det som sagt fredag. :-)

Inga kommentarer: