fredag, januari 02, 2009

Sista bilden från 2008


bild: © minelli


Nytt år och definitivt dags att tömma kameran. Inte en enda bild från nyårsafton, utan iskalla björkar inlindande i bomull av frost blev det sista jag såg genom kameralinsen 2008 under en juldagspromenad.
Tänkte sammanfatta året som gått i några punkter eller bilder. Men jag låter det nog vara ändå, för ett ett år av liv är alltför komplext. Men att fylla 30 var för min del större än jag anat. Konstigt kanske. Skönt men också skrämmande. Insikten om hur kort ett liv är slog mig rejält. Man kan ju grubbla hjärnan skrynklig för mindre.

Varje morgon gjorde jag sällskap till grundskolan med J. Varje morgon stod jag i deras hall och väntade på att J skulle dricka upp oboyen hennes mamma blandat i en stor tillbringare. Mamman hade på sig en stor mörkblå morgonrock i "silkit" material. På väggen mellan hallen och köket hängde en bonad. Varje morgon läste jag orden på den:

"Glöm ej att leva min vän, dagen som gick kommer aldrig igen"


Jag vill sammanfatta 2008 med dessa insiktsfulla ord, och hoppas att jag detta stundande 2009 lever efter det!

Inga kommentarer: