tisdag, januari 06, 2009

plikten kallar

Trots sena timmar och långa sovmornar är det arbetsdag imorgon. 8-17.

Jullovet har gjort sitt och jag ska tydligen vara fit for fight ända till nästa lov, det då det ska sportas. Från att legat under ett täcke i soffan i drygt en vecka, smaskat julgodis och druckit cider ska jag verka seriös och plikttrogen.

Bästa sättet måste vara att rivstarta med nytto-miljö-mat och måttlig motion. Detta förverkligas genom förnyat medlemskap i viktklubben och inläsning om diverse tillsatser i hel & halvfabrikat i nya inneboken Den hemlige kocken.

Kram & godnatt. (06.30 kvittrar klockan)

1 kommentar:

Pia Nyberg sa...

Såg OCKSÅ Kobra och tänkte just beställa Shantaram. Gick nu in på din blogg för att bli påmind om titeln eftersom jag kom-i-håg att du skrivit om den. Såg då att du skrivit om "Den hemlige kocken" som jag för 5 min. läst om och funderat på att beställa ... och så är jag ju självklart med i viktklubben :-))

See you soon twin!

/Pia