söndag, september 02, 2012

På väg hem

Det skakar så mycket på tåget så jag blir nog lite åksjuk. J hämtar kaffe i resturangkupen och jag gör.... Inte så mycket. Hänger på FB typ. Jag som planerat att helt stänga ute den digitala cybervärlden från fredag till måndag och bara njuta av att slippa ta in sånt som dyker upp på skärmen.

Man kan lugnt säga att det INTE lyckats så bra. Vi har hängt över våra Ajfåns och ajpads mer än vanligt. Men vi har också vandrat mer än vanligt. Ätit smarrigare mat än vanligt, druckit mer vin än vanligt. Älskat mer än vanligt. Tjafsat mindre än vanligt. Så det har inte gjort så mycket att vi kollat FB stup i kvarten. Haha

O ska vara hos sina föräldrar två veckor i taget nu. Jag tror att det blir bra. Fast lång tid för hans mamma känns det som. Fantastiskt av henne att låta honom prova göra som han vill. Jag hoppas det funkar och inte blir outhärdligt länge för alla parter att vara ifrån varandra. Det kändes verkligen som en evighet när han åkte i onsdags. En halv månad till nästa gång... Det var nästan längre än vad en vecka känns kort. Hursomhelst så blir det nog bra!

Appropå bra så har maten vi fått på vår minisemester smakat helt fantastisk! Igår på min födelsedag var det räkfrossa till förrätt, lammrostbiff till huvudrätt och havtornsoppa med kanelkräm (fast det var kanelsmör) till efterrätt! Vi har verkligen haft en skön helg! Fram för fler såna!! :-)

Inga kommentarer: