fredag, augusti 31, 2012

Lugnt och skönt i sängen

Underbart god middag bjöds i turiststationens vackra matsal. Trerätters bestående av älgköttsoppa med surdegsbröd, sejrygg med kokt potatis, sparris, tomaragu och knaperstekt bacon efter det efterrätt trots att jag såklart var proppmätt. Kladdig chokladkaka med romgrädde och hasselnötter. Åh så gott det var! :-)

Vi kom fram vid halv fyra, bara att sitta på tåget en hel dag var faktiskt skönt. Bara vara. Under tiden som vi checkade in började det att ösregna ute. Så vi kröp ner under täcket på rummet och vilade middag och lyssnade på spotify i flera timmar. Sen åt vi den där gooooda maten!

Jag ville slappa i en skön soffa i biblioteket med J övertalade mig att följa med på kvällsprommis fast jag var rätt så trött redan, och hade lätt somnat i sängen. Vi gick ganska långt
på stigar, spångar bland ris, mossor och myrar tills vi kom till Canyon. Där vilade vi ett tag på en sten och njöt av forsen och mörkret som sakta föll.

Nu ska jag sova. Hoppas jag får sova gott!!

Inga kommentarer: