lördag, september 11, 2010

Dag 43 - Besvikelse och hämtpizza

Utanför det blivande badrummet stod det högar med kartonger. Innehållande stenplattor. Åh så kul! :-) Trodde jag.... :-/ Den ljusgrå golvplattan med vitt glitter i var mer mörkgrå med svarta prickar. Hm... Fel platta. Så MÅSTE det ju vara. Vi for på en gång till butiken där snickaren hade hämtat ut kartongerna efter att de beställts från Italien. På affären lade jag plattan bredvid den som vi beställt. Nej det såg inte ut som samma platta, fast strukturen var ju densamma och innerst inne förstod jag att det såklart var den rätta plattan snickaren beställt och tagit hem till vårt blivande badrum. Försäljaren kom och jag störtade på henne, "Varför är plattan mörkgrå med svarta prickar och inte ljusgrå med vitt glitter"? och mina farhågor besannades, ja det kan se olika ut i bränningen. Men va fan?! SÅ OLIKA?! Hade jag sett dessa svarta prickplattor så hade jag varken köpt dom eller valt de övriga vägg & dekorationsstenarna som passar till. Åhhhh så jävulusiskt irriterande. Och vilket lyxproblem om inte annat. Samtidigt som jag inte alls vill ha detta golv och knappast betala tiotusentalskronor för det, så skäms man för jag ska få ett badrum så lyxigt och stort och med alla bekvämligheter man kan tänka sig! Så vad gör 13kvm gråsvart nyans ist. för gråvit?! Ja..säg det....


Fuktspärr på väggarna i badrummet... Tror jag ;-)



Murstockens vita färg i badrummet måste bättras på innan plattsättaren kommer på måndag



Å så dom där plattorna som inte riktigt blev som förväntat..... Hmm....Ser ni dom fula fula svarta prickarna?

3 kommentarer:

Britta sa...

Hej Lisa! Det kommer att bli jättefint! Gud vad duktiga ni är. Att hinna med att arbeta heltid och göra så mycket som ni gjort är ett hjältedåd.

Vad gäller prickarna får du köra mitt mantra: Man vänjer sig :)

mm sa...

usch vad trist när det blir fel med beställningen...hoppas att dom snabbt kan fixa till den nyans ni hade tänkt........vem skulle inte vilja ha glitter i sitt badrum ?!

härligt höstväder här i torne river valley......

minelli sa...

Tack Britta! :-) Jo visst vänjer man sig! Nu är både väggar och golv på plats i badrummet och det blir ju hur fint som helst! :-) TAck gode gud för det.