tisdag, januari 01, 2013

Som igår fast ändå inte

Välkommen 2013. Äntligen ett toppenår. Det vi alla väntat på. Ut med det gamla och in med det nya. Tror vi på det fortfarande? Knappast? Men det kan alltid bli bättre. Man alltid bli bättre på att vara nöjd. På att vara mer i nuet. Det är kanske det svåraste -att bara vara.
När vi under gårdagens magnifika nyårsmiddag vid uppdukad köksö med vitt linne och silverljusstakar avnjöt hummern reflekterade vi över året som gått. En slags nyårskrönika. Jag insåg snabbt att man knappast ligger på sofflocket iallafall och samtidigt förstår jag varför jag ligger där när jag väl gör det. För att sammanfatta 2012 med reservation för viss frisering:
Januari: Egypten
Februari: Ingen bil. Promenerar överallt.
Mars: Skoter i Ritsem.
April: J får nytt jobb och jobbar samtidigt kvar på det gamla. Påsk.
Maj: J jobbar på tre olika ställen. Jag skriver x-jobb.
Juni: Kalajoki. Målar fönster. Promenerar på mornarna.
Juli: Målar fönster. Cyklar i Riksgränsen. Bilar genom Norge.
Augusti: Skriver x-jobb och börjar jobba.
September: Firar födelsedag i Abisko. Jobbar och skriver x-jobb.v Oktober-November: Jobbar
December: Jul och funderar över nya mål.

Gott nytt år! Och JA, hummer är tveklöst den bästa festmat som finns! <3

Inga kommentarer: