söndag, december 30, 2012

Ok det blir ett inlägg

Ser på statistiken att det finns vissa trogna följare. Det glädjer mig. Jag skall därför göra ett inlägg. Det har mest blivit FB på sistone.

Men kvalitet före kvantitet som det brukar heta. Inte för om jag vet ifall bloggen är så kvalitativ direkt, men ändå.

Har funderat över året som gått. Avgivna löften som (kors i taket) har uppfyllts. Först och främst var det det där med x-jobbet. Jajemensan, nu har man bevis oxå på det. Sedan var det hojen som såldes. Stod och kostade mest hela tiden. Även om det var en liten sorg... Men det känns iaf mycket tillfredsställande att löften uppfylldes.

Så vad blir det nästa år då? Eller är det sådant man inte skall tala om....?Att renodla lite intressen är något jag grunnat på länge.

Intressen.... Att fotografera var länge något som låg mig varmt om hjärtat. Tills digitala arkiv upprättades. Plötsligt blev det kvantitet framför kvalitet, och det var ju just det... som ej föll mig i smaken. Så jag la ner hela det där med fotografering. Men jag saknar det.

Och ikväll har jag hållt på med fotoböcker på nätet, VILKET GORM! Känns som att om jag inte ens får till semesterresan 2008 hur i h-vete skall resten av korten bli på papper? Så det blev hårdgallring. JA eller NEJ.

Ändå blev alldeles för många kvar. Nu mera ordnade i mappar lite bättre än innan. Det kan ALLTID bli bättre. Fast det finns nog ändå en vits med att avslöja löften, det blir mer press då. Fotoböcker. Jag säger bara fotoböcker, och diverse bränt på en skiva. Fota mer. Gallra mer. Me like.

Årets bästa bild? Årets sämsta?Nä något sådant går bara inte att välja. Då blir det hårdhårdgallring. Och då blir det ju såklart inga bilder kvar. Eldprov när fotoboken går i tryck.

Så skrev jag ett löfte till. Men det suddade jag. Spännande skall det vara. Därför väljer jag en randombild ur årets mappar jag städat ikväll. Så får vi se om rensningen håller.

Jadå, de duger.

Inga kommentarer: