söndag, november 11, 2012

Mormor på väggen

Där har hon hängt sedan jag vet inte när, men att det är min mormor som vandrar i vattenbrynet på badhusets vägg har jag alltid sett. Två jättelika havsljusa tygsjok hänger där under taket och gör varje besök till ett besök i minnernas landskap. Hon hängde där när jag var 8 år och badade med mina föräldrar på måndagskvällar hon hänger där fortfarande och jag önskar hon får hänga kvar långt efter mormor någon gång i framtiden inte hänger med längre. Då hänger hon kvar där iaf, och det är då det där vackra tyget verkligen kommer att betyda något för mig.

Själv hängde jag vid ett barbord och drack en svindyr latte och gjorde kemiuppgifter till lektionen imorgon, som en kollega ska ta åt mig. För jag mitt lyx ska på kurs i dagarna två. Skönt att komma bort skönt att komma tillbaka men bäst av allt är att skrivbordet är STÄDAT!! Jippie! :-)

Inga kommentarer: