onsdag, juli 15, 2009

Mmmmmm....ums!

Ljuvliga smaker går inte att beskriva. Idag är en sån dag. En dag då smakupplevelserna är lite utöver det vanliga. Kommer aldrig (hoppas jag ;-) ) att blir en fiskpinne/köttbullskock... Fast det vore onekligen mer praktiskt.

Idag har jag lagat en så himla god smulpaj. Nektariner och blåbärssylt var en riktig överraskning! Klyftade nektariner i en muffinform, och på med 1tsk blåbärsylt. 1tsk potatismjöl + socker och rejält med smulpajdeg. 15 min i ugn, 175 grader.

Garanterat superuppskattade små bakverk.

Gjorde en stor pajform också som fylldes med jordgubbar, rabarber och äppelklyftor. Massor med smuldeg och valnötter över! Gottgottigottgott.

Gud vad tjock jag blir av allt jag bakar.

J ska på Brüno ikväll och jag ska tjejsnacka med A. Därav smulpajen, ;-) Innan dess ska vi hinna få i oss lite middag.

Chickensatay med gurksallad och mangosalsa. Såååå efterlängtat! Och såååå gott! Nu piper timern. Riset är klart. Det blir middag framför tv:n. Framför touren.

Återkommer med mer om gårdagens campingtur senare.

Inga kommentarer: