måndag, juli 25, 2016

En dag på stranden

Hej Imorse vaknade jag vid halv nio. Det blev sent kvällen innan då min fina vän Camilla kom förbi med en försenad födelsedagspresent till Knuts 2årsdag trots att det var hennes lilla prins som fyllde år. Det är så man får skämmas. Gräsänka som jag var kvällen till ära så stannade hon rätt länge och vi satt och surrade till alldeles för sent. Det var väldigt trevligt och sina fina väninnor är något jag verkligen vill värna om! Skönt att sova längre än till sex sju som vi brukar trots att det redan hade hunnit bli riktigt varmt. Solen har gassat på en molnfri himmel nu i flera veckor. Vi har varvat båtturer med hemmahäng och idag bestämde vi oss för en båttur. Det hann bli lunchtid innan vi kom oss iväg men var riktigt skönt när båten styrde ut ur farleden o vi tog sikte på likskär. Vattnet var ljummet och maten höll sig sval i kylväskan hela dagen. Knut badade gör fullt  i havet för första gången, tidigare han varit hyfsat skeptisk mot hav och vågor och tryggt hållt sig i vattenbrynet. Nu gick han omkring med vatten till armhålorna och verkade riktigt njuta. Sådana stunder gör mig lycklig att få dela med honom. Vi åkte hem i ljum medvind och jag riktigt sög åt mig den ljuva eftermiddagssolen. Det måste vara en av de bästa stunderna i livet. Båtfärd hem efter en dag på stranden. Svärmor bjöd på kinamat som vi åt ute på altanen. Trots att dagen varit lång o jag helst av allt önskat sjunka ner i soffan begav jag och knut oss till Camilla och Joel för att uppvakta med en försenad present. Han fick en liten bamseresvöska ett par simglasögon som knut valt och ett set med såpbubblor. Vi blåste bubblor en stund på deras gård och sen åkte vi hem för kvällsfika o läggdags.  Jag passade på att sticka iväg till älskade Jeanette som jag känner sedan 30 år tillbaka. Vi fick en fin  kväll med goda samtal om livet och allt som hör därtill. Hon gav mig insikt i att ta vara på och vara stolt över min energi. Min frekvens. Finns så mycket jante över hur man skall vara göra och säga. Sånt hindrar en från att hitta sig själv och lära sig spela på sina egna stämda strängar. Tack Jeanette för att du finns. Jag är så glad att få vara din vän!❤❤❤ Nu sover barn sambo och hund. Imorgon  är det måndag. Sovgott!

Inga kommentarer: