måndag, oktober 29, 2012

Uppdaterar

Oktober snart slut. Promenerar till jobbet om morgnarna, det är kallt om dagarna och jag fryser om benen. Mamma betalade en ny vinterjacka till mig igår. Röd fin och varm. Den värmde om överkroppen imorse när benen frös så förfärligt. Det var ett tag sedan jag uppdaterade, det är synd för det är kul att ha kvar det man gröt. Dagbok skriver jag aldrig förutom när jag måste skriva för egenterapi typ. Men som tur är så behöver jag inte det så ofta numera. Examensarbetet har jag skrivit färdigt och snart får jag ut min tredje examen. Fil.mag i molekylärbiologi, fil.kand i kemi och nu en gymnasielärarexamen. Faktiskt så kan jag sträcka på ryggen och vara stolt över mig själv! Det är inte alla som har det! Vad man nu skall med dem till? Det vet man aldrig... Jag vill baka chokladbiskvier, slippa diska undan efter baket och skriva på min text. Min älskade text som inte är jobbig att skriva på utan som ger mig lugn och inlevelse. Det är sååå himla roligt att jag nästan önskar att man vore en författare, men pang så skulle det ju bli ett måste och inte lika roligt längre. En gång i tiden var det ju t.o.m. kul att rätta prov. Fast det är det nu med ibland. Kram och godnatt!
Sista Bajenmatchen på Söderstadion följs av fansen landet runt med spänning.
En disig ikeaparkering i Happis en tidig söndagsförmiddagen.
Vaknar och ser ut genom fönstret där rönnen har frostiga bär.

Inga kommentarer: