lördag, augusti 06, 2011

Dan före dan före jobbaredan

Det känns i kroppen. Det känns i knoppen. Sommar och ledighet lider mot sitt slut.

Morgonen efter jag gick på semester drog vi söderut med bilen. Det var ljuuvligt! Det var nedvarvning på studs. Mot Öland. Mot Ystad. Självplock av jordgubbar på midsommarafton, promenad på Borgholm, turistat i glasriket, maratondagar med bilen för att pricka av alla sevärdheter man kan tänka sig. Tio dagar av lathet och avkoppling. Det bar hemåt igen. 18 timmar i Volvon norrut. Mot myggorna, ljuset och värmen. Inte en droppe regn och inga moln i sikte. Bara sol, sol och mera sol. En fantastiskt fin sommar vädermässigt. För att inte tala om snickra & målamässigt. Sex veckor av huspanelsbyte, impregnering, grundning och målning av nya brädor. det blir fint och det känns vårt. :-)

Fast jag är trött. Tröttare än tröttast. Trött på besök, trött på liv och rörelse. Trött på mat och bak. Disk och städ. Oxå pyttelite trött på måla. Nej inte på att måla. På att MÅSTA måla. På att ta sig för. Att måla är terapi och roligt. Men måsten är knappast min grej. Som att träna. Kul. Skönt. Härligt. Men så blir det till ett "måste" och så plötsligt är det inge kul längre.

Men än så länge är jag ledig. Och kan nästan göra vad jag vill. Fast på tisdag klockan 06.00 ringer klockan, och då måste jag...........


Inga måsten, inga krav. Långt bort från allt sånt.
Andra dagen på sommarlovet 2011

1 kommentar:

Anna W sa...

Åh, vad härligt att återgå till jobb efter en skön sommar. :o)