torsdag, november 27, 2008

kan men vill inte

eller vågar inte?
den här bloggen handlar om ett tema. Många meningslösa ideèr och matrecept för en lite småtrist vardag. Tidigare ägnades bloggandet åt att beskriva denna vardag, men det som hände var att jag verkligen förskönade mitt liv eftersom det publicerades på NÄTET. La ner den bloggen 2 ggr. Den var liksom falsk på något sätt. Har försökt ta upp det igen ett par gången efter det. Men det känns absurt att skriva om sitt liv, sin vardag, sin glädje och bekymmer. Klart att man sorterar. Så tillslut bestämde jag mig för att skriva om det som inspirerar mig. Egentligen är det varken inredning eller matrecept...... Tror att det som verkligen inspirerar mig ligger så långt från just inredning och matrecept man kan komma. Ändå hamnar jag här. Varför???? För närvarande är jag ju totalt insnöad på detta med inredning för att vi har flyttat till en helt fantastisk lägenhet. Så det är klart att om jag surfar runt på alla engagerade bloggar om inredning blir man ju så otroligt inspirerad. Men det är liksom inte mitt intresse. Och skriver jag privat sållar jag bara alldeles för mycket, som sagt. Mina svarta tankar och ibland alltför dystra syn på livet känns ju inte helt ok att basunera ut.

Helst av allt vill jag skriva om saker jag känner starkt för. Blogga om just det. Om mina åsikter. Fast jag orkar ofta inte det. Eller kanske inte vågar.
Får se varåt det lutar?

Men bara så ni vet så har MIO superfint julpynt! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

nej men inte är det meningslöst med inredning och matrecept men det verkar väldigt spännande detdär med att du brinner för något helt annat......
kram